יום ו', א’ בסיון תשע”ז
    דף הבית  |  מבנה התכנית  |  הפעלת התכנית  |  יום שיא בבית התפוצות  |  הסיור בעקבות הסיפור  |  טפסים ואישורים  |  חדשות  |  הרשמה לרשימת תפוצה  |  יצירת קשר  

תנאים מקדימים להפעלת התוכנית: · מיקום התוכנית כחלק מתוכנית העבודה הבית ספרית. · הקצאת שעה וחצי עד שעתיים שבועיות להפעלת התכונית בחדר המחשבים. · חדר מחשבים המכיל לפחות 15 עמדות מחוברות לאינטרנט. · איתור מורה מובילה לתוכנית. · פרסום התוכנית בקרב המורים, תלמידים, הורים ובני הגיל השלישי. בחירת המשתתפים בתכנית הקשר הרב דורי: בחירת התלמידים: · בעל מוטיבציה · בעל ידע במחשבים · בעלי יכולת הסבר וכושר דיבור. · אם תלמידים יצטרכו לצאת משיעורים כדי להשתתף בתכנית, אזי יש לדאוג לקבל את הסכמת ההורים להשתתפות ילדיהם, בתכנית. בחירת המבוגרים: · איזו אוכלוסיית יעד: סבים וסבתות, מועדון קשישים, מתנ"ס, מורים ותיקים של בית הספר. · באיזו רמה נמצאת אוכלוסייה זו: שפת דיבור, מצב בריאותי, ידיעת קרוא וכתוב. מוכנות והכשרת המשתתפים בתוכנית: תלמידים: · תיאום ציפיות ע"י שיחה ומילוי שאלון. · מפגשי הכנה: לכישורי הנחיה "מתלמידים למנחים", מיתוסים לגבי הדור הותיק. · הסבר על חשיבות מילוי טופס תיעוד הסיפור. מבוגרים: · תיאום ציפיות ע"י שיחה ומילוי שאלון. · מיפוי ידע לגבי מיומנויות מחשב. · מפגש הכנה ללמידה עם ילדים. צוות בית הספר: · תיאום ויידוע הצוות הבית ספרי על פרטי הפעלת התוכנית (מועדים ושעות) ושמות תלמידים משתתפים. הורים: · פרסום התכנית ויידוע ההורים על הפעלת התוכנית (מועדים ושעות). · החתמת ההורים על טופס הסכמה להשתתפות ילדיהם בפעילות. בניית תכנית עבודה בשיתוף עם רכזת התקשוב המחוזית. · הגדרת חזון, מטרות ויעדים. · הגדרת מספר מפגשים, מיקום ושעות. · ארגון לוגיסטי מול המשתתפים המבוגרים: איש קשר להודעות ועדכונים, תיאום מועדים, שעות ודרכי הגעה. · בניית תכנית מפורטת לכל מפגש ומפגש. · הכנת קלסר מערכי שיעור לכל מפגש ומפגש. · ריכוז ותיעוד תוצרי הלמידה המשותפת. בחירת מבוגרים המודל האידאלי לתכנית הוא סבא וסבתא של התלמידים. ניתן לשאול את התלמידים העתידיים לקחת חלק בתכנית, היכן מתגוררים סבא וסבתא והאם אלו שגרים מחוץ לעיר מעוניינים לקחת חלק בפרוייקט. מודל זה מתאים בעיקר, אם הכיוון הוא עבודת שורשים. מצורף מכתב להורים. לאחר מכן, נבדוק האם יש קהילה של מבוגרים הקשורה לבית הספר בנושאים אחרים. אם ישנה קהילה כזו, מועדון קשישים, בית אבות, ידיד לחינוך וכדומה, ניצור איתם קשר. קהילה נוספת שיכולה להשתתף בתכנית היא המורים הפנסיונרים של בית הספר, הורים של המורים וצוות בית הספר. אפשרות נוספת היא יצירת קשר עם המנהל הקהילתי, עם רכזת קשישים. רכזות אלו מועדדות חיבור בין בתי ספר לקהילה ועל כן ישתפו פעולה בעניין. בכל מקרה דברו איתי ונמצא פתרון המותאם לבית הספר. שרה

 
 






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | הצטרף לרשימת תפוצה | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS